ТЪРСАЧКА
за
жертви на престъпления

Търсачка за Жертви на престъпления

Custom Search

Сигурността на гражданите и бизнеса

УВАЖАЕМИ,
Нека да си напомняме настойчиво защо плащаме на Полицията!
Не пренебрегвайте правото си:
"Който плаща,...... той поръчва музиката" !!

РЕКЛАМИ от Google

ПРЕГЛЕД на рекламите


Търсене в този блог

понеделник, 23 юли 2012 г.

Разбрахме ли кои са отговорните за противодействието на терора ?!


Взривяването на автобуса с еврейските туристи на летището в Бургас взриви и българския обществен интерес към тематиката на тероризма. От множеството медийни материали и официални изявления неопровержимо ни стана ясно само че:
-      на българска територия имат присъствие неизвестни терористични организации;
-      резултатите на съответните отговорни фактори по превенцията на терористични действия са нулеви;
-      управляващите демонстрират засилено полицейско присъствие на летищата и упражняват „на живо” мерки за тотална проверка на пътниците (и всичко това в съответствие с поговорката -  ...”след дъжд... качулка”);
-       бяха направени недостойни опити за оправдателни обяснения на терористичния атентат.

От множеството факти и обстоятелства разбрахме категорично само, че не е ясно кои институции не трябваше да бездействат, не разбрахме кой и как трябва да противодейства на терористичните действия.
Видяхме как един куп министри се вживяваха в качеството си на важни специалисти и се командироваха в курортните комплекси на морето.
Чухме загрижената позиция на Европейския съюз от устата на нашия еврокомисар за реакцията при кризи и бедствия, от която разбрахме, че проблемите на тероризма не са от нейния ресор а са от  компетентността на друга еврокомисарка.

Остава ни за пореден път да си зададем риторичните въпроси - не е ли в правото си обществото да знае какви са законовите функции по борбата с тероризма и каква оценка се дава за изпълнението на конкретните им задачи на:
-       Националната разузнавателна служба;
-   Военното разузнаване и специализираните военни подразделения на Министерство на отбраната;
-       Контраразузнаването и другите структури на ДАНС;
-       Националните полицейски служби и подразделения на гражданска защита;
-       Министерство на външните работи;
-       Министерството на икономиката, енергетиката и туризма;
-       Министерство на транспорта и съобщенията;
-      Частни дружества, с предмет на дейност, кореспондиращ с националната сигурност;
-        Др.
Освен това, кой ще оцени как Президентът, Народното събрание, Министър председателят, министрите и другите управляващи  изпълняват конкретните си координиращи, контролни и другите  ръководни функции в сферата на националната сигурност. Нека не се прикриваме  зад най общия отговор – „изборите ще покажат” и да не се задоволяваме с техните хвалебствени, обяснения, замъгляващи съзнанието на публиката повече от 20- години.

Зад официалните изявления, коментари и публикации прозряха няколко общоизвестни основни проблеми на противодействието на тероризма,
Първият, от които е че – разполагаме със слабоорганизирана информационна система:
-        недостатъчни свои надеждни информационни източници в страната и зад граница, а що се отнася до доказалия се като най ефективен от тях – неадекватна агентура. Обществена тайна е, че съществуващата агентурна мрежа на специалните ни служби беше изцяло разбита, а по ефективна нова такава не пролича да е изградена;
-        неработещи в интерес на националната сигурност зад граница български държавни и бизнес структури. Става въпрос за дипломатически, търговски, културни и др. представителства, от които всяка държава получава, а ние очакваме да събират и предоставят превантивна информация, необходима за анализа на потенциалните рискове и заплахи;
Вторият проблем: Зад понятието система за национална сигурност изглежда реално не съществува работеща система. Не се проявиха взаимносвързаните функциониращи елементи на тази система.
Открои се безхаберието и деконструктивните действия в ущърб на националната сигурност на Министерство на външните работи, демонстрирани с неадекватно и некомпетентно, дразнещо широката общественост, самочувствие от неговия министър.
Необяснимо е пълното затъмнение, относно отговорностите на Министерство на отбраната, което самоуверено със замах години наред харчи парите на българския данъкоплатец в арабски страни, поддържащи международни терористични центрове.
Прокраднаха се изявления, че добре работи в тази сфера Министерство  на транспорта и съобщенията, и че се е оказал адекватен на обстановката кметът на София.
Третият проблем: Под въпрос остава доколко Ние сме равностойни партньори на специалните служби на САЩ, Израел и др. от които смирено очакваме липсващата ни информация и решенията по случая. Проблемът ни е, че пак чакаме някой друг да ни реши проблема. Независимо, че си имаме поговорката - ...безплатен обяд няма...”
Заключителният проблем – Символичното финансиране на системата за национална сигурност.
Битува мнението, че само данъкоплатеца е отговорен за непосилното финансиране противодействието на тероризма. Националният ни бизнес се прави, че това не го засяга, но не пропуска да предявява претенции някой друг, и то за сметка на целокупния данъкоплатец, да осигурява сигурността на клиентите му и условията за увеличаване на приходите му. Такъв е и настоящият случай с хазартния бизнес, както и със структурите на туристическия бизнес (хотелиери, ресторантьори, туроператорски, транспортни и други обслужващи фирми), чиито еврейски клиенти бяха атакувани в Бургас.

На всички ни е ясно, че  така няма да стане, и че ако така се продължава държавата ни ще бъде обречена.

7 коментара:

  1. Слушам по медиите изказването на нашия бивш разузнавач Номер1(Кирчо Киров),че разузнаването и контраразузнаването ни работели на предела на възможностите си.
    Ако възможностите им са с часове да гледат как натоварения с бомби терорист се разхожда пред камерите на летището, то такива служби на мен данокоплатеца не са ми нужни.

    ОтговорИзтриване
  2. Много завоалирано,плахо почти неразбираемо, бившия началник на разузнаването ни Кирчо Киров си призна, че нямаме работеща агентура и адекватни позиции зад граница за придобиване на изпреварваща антитерористична информация.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как този чиновник да не говори плахо като той и другите висши началници са мълчали досега, за да не им изстинат местенцата, а и след това за да мълчат премиер министъра ги прибира временно на заплата под крилото си.

      Изтриване
  3. Според Йефет, бивш служител в израелските служби за сигурност, има "много прости тактики, които израелските служби от десетилетия ползват успешно, чрез които служителите по летищата по много лесен начин могат да хващат атентатори и да предотвратят опитите на тези атентатори да влизат в летищата".

    Въпросът ми е толкова ли са прости нашите служби за сигурност, че не знаят за тези прости и лесни тактики.

    ОтговорИзтриване
  4. Е как да се оправим, като на Координационния съвет по националната сигурност при президента, свикан по повод терористичния атентат на летището в Бургас, са обсъждали формалности касаещи функциите на този съвет, а не как да се решат проблемите на националната ни сигурност.

    ОтговорИзтриване
  5. Значи така са го намислили отговорните бизнесмени - т.н. туристически бизнес, който умело укрива данъци и на тъмно прибира приходите си, предявява категорични претенции полицията да им охранява клиентите от Израел, с парите на онези които си плащат данъците. И нашите велики държавници, които са изключително лоялни към демократичните държави, в т.ч. САЩ и Израел, авторитетно идентифицират проблема.

    ОтговорИзтриване
  6. Изминаха повече от 10 дни след терористичния атентат извършен на 18 юли на бургаското летище,но покрай конкретните въпроси остава без отговор и основния въпрос - може ли обществото ни да повярва, че неговата сигурност се гарантира от компетентна работеща система за национална сигурност? На всички ни се иска да е така, но от всички изявления на официалните лица, съмненията се превръщат в трайно убеждение, че не можем да разчитаме на такава система. От последното изявление от 30 юли от президенството, началникът на кабинета му Цветлин Йовчев, бивш началник на контраразузнаването, окончателно ни разочарова с убърканите противоречиви фрази; ..."Пресилено е да говорим за пробив в националната сигурност...", "...трябва да отчетем, че имаме проблем и то наистина тежък проблем със сигурността на страната...". Не по врат, ами по шия- се казва в поговорката. "Шикалкавенето" на този висш чиновник нагло продължава и по нататък - "...би било прибързано да се прави оценка", На въпрос дали е възможно на територията на страната ни да има гнезда на терористични организации, Цветлин Йовчев заяви, че би било пресилено да се говори за това нещо". Ясно ни е че и този чиновник си пази топлото местенце - няма как трябва да бъде лоялен.

    ОтговорИзтриване